Veelgestelde vragen
Vind hier antwoorden op extra vragen!
-
Wie kan een UiTPAS kopen?
Iédereen. Je hoeft zelfs niet in één van de deelnemende UiTPAS-gemeenten te wonen.
-
Hoe weet ik hoeveel punten ik al gespaard heb?
Registreer je éénmalig op www.uitpas.be met je UiTPAS-nummer en je UiT-ID. Telkens wanneer je je nadien daar aanmeldt zie je het puntensaldo. Of je ziet je puntensaldo automatisch verschijnen als je een punt spaart op een UiTPAS-spaarzuil.
-
Kan ik punten sparen en omruilen buiten mijn eigen regio of gemeente?
Het sparen en omruilen van punten is niet regiogebonden. Wie 10 punten spaart door deel te nemen aan activiteiten in (bijvoorbeeld) Asse, Londerzeel en/of Machelen, kan deze ook in (bijvoorbeeld) Brussel, Mechelen of Aalst omruilen voor een voordeel. En ook omgekeerd kan je in de Noordrandgemeenten punten omruilen die je elders gespaard hebt.
-
Ik ben verhuisd/kocht mijn UiTPAS ooit in een andere regio. Moet ik nu een nieuwe UiTPAS aanschaffen?
Je hebt een UiTPAS zonder kortingstarief: Een nieuwe UiTPAS aanschaffen is niet nodig. Je kan overal in Vlaanderen en Brussel punten sparen en omruilen, ongeacht in welke regio je die hebt aangekocht. Wil je graag de welkomstvoordelen en een bijkomende kaart van UiTPAS Noordrand ontvangen? Dan koop je een extra UiTPAS aan 5 euro in regio Noordrand.
Je hebt recht op het kortingstarief: Dan moet je wel een nieuwe UiTPAS aanschaffen van de regio waar je woont. De toegepaste korting van een UiTPAS-regio krijg je enkel als je je domicilie-adres hebt in één van de deelnemende UiTPAS-gemeenten in diezelfde regio. Als je verhuist of een UiTPAS van een andere regio had, kan je deze gratis laten omzetten naar een UiTPAS met kortingstarief uit je eigen regio, mits voorlegging van het nodige attest verhoogde tegemoetkoming of collectieve schuldenregeling. Op dat moment wordt je oude UiTPAS met kortingstarief uit de vorige regio automatisch stopgezet.
-
Hoe kan ik de UiTPAS van mijn gezinsleden toevoegen in de app?
Je kan de UiTPAS van je gezinsleden enkel toevoegen in de UiTPAS-app, niet op de website.
Opgelet: Je kan alleen gezinsleden toevoegen die al een UiTPAS hebben. Je kan er eentje kopen bij een van de UiTPAS-aankooppunten in je buurt.
Stap 1: download de UiTPAS-app en meld je aan
Staat de app nog niet op je smartphone? Hier kan je hem downloaden.
Stap 2: voeg je gezinsleden toe
Eens je bent aangemeld, kan je je gezinsleden makkelijk toevoegen.
Ga in de app onderaan naar ‘Mijn UiTPAS’ : daar kies je voor ‘Mijn gezin’ en daarna nog eens voor ‘Mijn Gezin’. Nu krijg je het overzicht van je gezin: voeg een gezinslid toe en vul het juiste kaartnummer en de geboortedatum in (het kaartnummer vind je terug op de achterkant van de UiTPAS, of in de welkomstmail). Bevestig via de knop ‘Toevoegen’ onderaan.
Je gezinslid is nu toegevoegd in de app! Het gezinslid wordt op de hoogte gebracht met een mail, en kan er altijd voor kiezen om uit je gezin te stappen.
-
Waarom zou ik mijn gezinsleden toevoegen in de UiTPAS-app?
Als je je gezinsleden toevoegt in de app heb je ook hun UiTPAS altijd bij de hand:
– De UiTPAS van elk gezinslid zit samen in jouw app: de fysieke kaarten hoef je niet meer op zak te hebben.
– Spaar meteen voor iedereen punten, als jullie samen op stap zijn.
– Check het puntensaldo en ruil voordelen voor je gezinsleden.
– Ook hun welkomstvoordelen en historiek vind je makkelijk terug in je app.
-
Wat bij schade/verlies/diefstal van mijn UiTPAS?
Ga naar een UiTPAS-balie in je gemeente en vraag een vervanging van je kaart. Bij schade/verlies/diefstal betaal je 2 euro voor een nieuwe UiTPAS en behoud je je opgespaarde aantal punten.
-
De UiTPAS met kortingstarief is 1 jaar geldig. Hoe kan ik die verlengen?
Het recht op verhoogde tegemoetkoming wordt jaarlijks opnieuw gecontroleerd. Is dit voor jou nog steeds van toepassing? Dan verlengen we je UiTPAS met kortingstarief automatisch.
Het statuut van collectieve schuldenregeling wordt ook jaarlijks gecontroleerd. Loopt je statuut door op het moment van de jaarlijkse controle? Dan wordt de werking van je UiTPAS met kortingstarief ook verlengd.
-
Welke voorwaarden zijn er verbonden aan het gebruik van een UiTPAS?
Als je een UiTPAS aanschaft ga je akkoord met een aantal afspraken:
– De kaart is strikt persoonlijk en gebruik je alleen voor jezelf.
– Je laat de juiste persoonlijke gegevens registreren.
– Eventuele schade bij misbruik wordt vergoed door de pashouder.
– Eventuele technische mankementen worden zo goed mogelijk vermeden, maar kunnen nooit 100% gegarandeerd worden.
-
Kan ik stoppen met UiTPAS?
Om met UiTPAS te stoppen kan je mailen naar info@uitpas.be. Jouw persoonsgegevens worden dan verwijderd en jouw UiTPAS-gebruik wordt enkel nog anoniem bewaard. Jouw UiTPAS is dan niet meer bruikbaar. Indien je opnieuw met UiTPAS wil starten, koop je opnieuw een UiTPAS maar kan je jouw vorige gegevens/gespaarde punten niet meer heractiveren.